Czy truskawki mogą wspomóc odchudzanie?

Przeprowadziliśmy dokładną weryfikację, żeby upewnić się, że poniższe treści są obiektywne, rzetelne i wiarygodne. Nasz zespół składa się z doświadczonych dietetyków. Poznaj lepiej nasz proces tworzenia i weryfikacji treści.
Czy truskawki mogą wspomóc odchudzanie?

Truskawki to aromatyczne owoce pełne witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Wiele osób zadaje sobie pytanie „czy truskawki wspomagają odchudzanie?”. Odpowiadamy!

Truskawki zostały powiązane z kilkoma korzyściami zdrowotnymi i wykazano, że zmniejszają stany zapalne, poprawiają kontrolę poziomu cukru we krwi i zmniejszają kilka czynników ryzyka chorób serca [1][2].

Jednak pomimo ich popularności i potencjalnych korzyści zdrowotnych, można się zastanawiać, jak truskawki mogą wpływać na odchudzanie.

Ten artykuł ocenia dowody w celu ustalenia czy truskawki mogą pomóc Ci schudnąć.

Truskawki a odchudzanie

Truskawki są bardzo pożywne i zawierają dużą ilość wody, około 91% wody, co przyczynia się do ich niskiej kaloryczności.

Jedna szklanka surowych truskawek (150 gramów) zawiera mniej niż 50 kcal i aż 3 gramy błonnika pokarmowego.

Truskawki są szczególnie bogate w błonnik rozpuszczalny. Błonnik, który wchłania wodę i tworzy żelową konsystencję w układzie pokarmowym.

Badania pokazują, że błonnik rozpuszczalny może spowolnić tempo opróżniania żołądka i zwiększyć uczucie pełności, aby pomóc regulować apetyt [3].

Podobne: Czy jedzenie papryczek chili wspomaga odchudzanie?

Ponadto badania sugerują, że spożywanie większej ilości owoców może wiązać się z niższym ryzykiem przybierania na wadze w miarę upływu czasu [4].

Chociaż truskawki zawierają naturalny cukier, są one trawione i wchłaniane do krwiobiegu wolniej ze względu na zawartość błonnika.

Jest mało prawdopodobne, aby naturalne cukry znajdujące się w truskawkach miały taki sam wpływ na poziom cukru we krwi, jak cukry dodane w produktach takich jak napoje gazowane, słodycze i słodycze.

Jak włączyć truskawki do swojej diety?

Istnieje wiele łatwych i pysznych sposobów na włączenie truskawek do codziennej diety.

Truskawki stanowią świetną przekąskę i mogą z łatwością zaspokoić Twój apetyt, aby wspomóc utratę wagi.

Spróbuj zamienić bardziej kaloryczne produkty w swojej diecie, jak cukierki, desery i wypieki, właśnie na truskawki.

Możesz również urozmaicić truskawkami sałatkę, płatki zbożowe lub jogurt, aby dodać odrobinę słodyczy.

Wytyczne dietetyczne dla Amerykanów zalecają spożywanie około czterech porcji owoców dziennie, w tym truskawek i innych owoców, takich jak jabłka, pomarańcze i banany [5].

Dla większości zdrowych dorosłych spożywanie kilku porcji truskawek dziennie raczej nie będzie szkodliwe.

Jednak osoby z cukrzycą mogą potrzebować monitorowania poziomu cukru we krwi i odpowiedniego dostosowania spożycia truskawek oraz innych owoców.

Osoby stosujące dietę niskowęglowodanową lub ketogeniczną mogą również potrzebować ograniczenia spożycia, aby trzymać się dziennego przydziału węglowodanów.

Truskawki i odchudzanie – Czego należy unikać?

Chociaż świeże truskawki mogą być doskonałym dodatkiem do dobrze zbilansowanej diety, należy pamiętać, że inne przetwory truskawkowe mogą nie być tak zdrowe.

Na przykład syropy, dżemy, galaretki i sosy truskawkowe często zawierają duże ilości dodatku cukru.

Podobne: Czy pietruszka jest dobra przy odchudzaniu?

Sałatki owocowe w puszkach lub desery wykonane z truskawek, takie jak ciasta i szewc, również zazwyczaj zawierają dodatek cukru.

Dodany cukier może nie tylko znacznie zwiększyć całkowitą liczbę spożywanych kalorii, ale także przyczynić się do przewlekłych schorzeń, takich jak choroby serca, cukrzyca typu 2 i otyłość.

Zgodnie z najnowszymi wytycznymi dietetycznymi dla Amerykanów, spożycie dodatku cukru powinno być ograniczone do mniej niż 10% całkowitej dziennej liczby kalorii lub około 12 łyżeczek (50 gramów) w diecie 2000 kalorii.

Czy truskawki są dobre przy odchudzaniu? Podsumowanie

Truskawki to świetny dodatek do diety odchudzającej.

Są niskokaloryczne, bardzo pożywne i są doskonałym źródłem ważnych składników odżywczych, takich jak błonnik.

Są również niezwykle wszechstronne i można je włączyć do wielu przepisów.

Aby uzyskać najlepsze rezultaty, w miarę możliwości wybieraj świeże truskawki i delektuj się nimi razem z innymi bogatymi w składniki odżywcze owocami i warzywami.

Udostępnij

Zastrzeżenie: wymienione w artykule sugestie i wskazówki służą jedynie celom informacyjnym i nie stanowią profesjonalnej porady. Pamiętaj, żeby przed podjęciem decyzji mogących mieć wpływ na Twoje zdrowie, porozmawiać z lekarzem lub profesjonalnym dietetykiem.
O autorze

Jestem licencjonowaną dietetyczną oraz trenerką personalną. Żywieniem oraz treningami interesuję się od liceum, ponieważ wtedy zaczęła się moja przygoda z siłownią. Po liceum wybrałam psychodietetyke na SWPS, którą ukończyłam z bardzo dobrymi wynikami. W międzyczasie ukończyłam wiele kursów dietetycznych. Oprócz zdobytej wiedzy bardzo dużą rolę odegrało zdobyte doświadczenie na samej sobie – dietę oraz treningi od zawsze układałam sobie sama. Już pod koniec liceum układałam treningi i diety swoim znajomym, dzięki czemu dzisiaj jeszcze lepiej czuję się w tym zawodzie. W wolnym czasie lubię trenować na siłowni, gotować, oglądać seriale, a także przejeżdżać na rolkach całą Warszawę, co potrafi być dość męczące;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.