Czy imbir naprawdę działa na odchudzanie?

Przeprowadziliśmy dokładną weryfikację, żeby upewnić się, że poniższe treści są obiektywne, rzetelne i wiarygodne. Nasz zespół składa się z doświadczonych dietetyków. Poznaj lepiej nasz proces tworzenia i weryfikacji treści.
Czy imbir naprawdę działa na odchudzanie?

Imbir to roślina kwitnąca, która jest uprawiana głównie ze względu na swój korzeń, składnik do gotowania i pieczenia. Imbir również zmniejsza stan zapalny, stymuluje trawienie i hamuje apetyt. Te właściwości sprawiają, że niektórzy uważają, że imbir może sprzyjać utracie wagi.

Medycyna wskazuje, że imbir może współpracować ze zdrową dietą i ćwiczeniami, aby pomóc Ci osiągnąć zdrową wagę. Imbir jest zwykle używany z innymi składnikami, gdy celem jest utrata wagi.

Przyjrzyjmy się, jak wykorzystać imbir, aby schudnąć, jakie są granice jego wpływu na odchudzanie i jakie składniki warto łączyć z imbirem, aby uzyskać najlepsze rezultaty.

Jak imbir może pomóc Ci schudnąć?

Imbir zawiera związki zwane gingerolami i shogaolami. Związki te stymulują kilka czynności biologicznych w twoim ciele, gdy spożywasz imbir.

Badania wskazują, że otyłość może wywołać stres oksydacyjny i stan zapalny. Stres oksydacyjny jest spowodowany uszkodzeniem organizmu przez wolne rodniki [1].

Właściwości przeciwutleniające imbiru pomagają kontrolować te wolne rodniki, a jego właściwości przeciwzapalne mogą przeciwdziałać stanom zapalnym.

Te właściwości imbiru nie rozwiązują bezpośrednio zbędnych kilogramów, ale pomagają zapobiegać uszkodzeniom układu krążenia i innym skutkom ubocznym nadwagi podczas pracy nad poprawą wagi.

Inne badania potwierdzają pogląd, że imbir może również odgrywać rolę w utracie wagi.

Jedno małe badanie wykazało, że mężczyźni z nadwagą, którzy spożywali imbir, dłużej pozostawali syci [2].

Metaanaliza badań, w których analizowano korzyści płynące z utraty wagi imbiru, sugeruje, że imbir ma znaczący wpływ na masę ciała i tkankę tłuszczową na brzuchu (stosunek talii do bioder) [3].

Gingerole wspierają pewne czynności biologiczne w twoim ciele. Działają przeciw otyłości, pomagając szybciej trawić pokarm i stymulując organizm do przyspieszenia trawienia pokarmu przez okrężnicę. Badania sugerują, że gingerole mogą stabilizować poziom cukru we krwi. Utrzymanie stabilnego poziomu cukru we krwi może być kluczem do utraty wagi [4].

Imbir i cytryna na odchudzanie

Kiedy spożywasz imbir i cytrynę razem w celu utraty wagi, możesz uzyskać dodatkową dawkę energii, aby utrzymać zdrowe ciało. Sok z cytryny może działać jako środek tłumiący apetyt, oprócz tego, że zawiera dużą ilość witaminy C.

Jak używać imbiru i cytryny na odchudzanie?

Dodanie wyciśniętej cytryny do herbaty imbirowej lub napoju imbirowego może pomóc w piciu większej ilości płynów. Może to dłużej utrzymywać nawodnienie i uczucie sytości, prawdopodobnie poprawiając wysiłki związane z odchudzaniem.

Pij zdrowy napój cytrynowo-imbirowy dwa lub trzy razy dziennie, aby zmaksymalizować nawilżenie i właściwości tłumiące apetyt imbiru i cytryny.

Ocet jabłkowy i imbir na odchudzanie

Ocet jabłkowy sam w sobie ma właściwości odchudzające. Stosowanie go wraz z imbirem może wzmocnić działanie antyglikemiczne i przeciwutleniające obu składników.

Ocet jabłkowy zawiera również silne probiotyki, które mogą poprawić zdrowie jelit podczas pracy nad odchudzaniem.

Jak używać octu jabłkowego i imbiru na odchudzanie?

Najłatwiejszym sposobem na wprowadzenie tych dwóch składników do diety jest zmieszanie ich razem i wypicie.

Możesz przygotować herbatę imbirową, zaparzając torebkę herbaty w gorącej wodzie, pozwalając jej ostygnąć przed dodaniem octu jabłkowego. Zbyt gorąca woda zabije bakterie w occie jabłkowym i stracisz jej działanie probiotyczne.

Dodaj trochę miodu lub wyciśniętą cytrynę do 1 szklanki zaparzonej herbaty imbirowej, wymieszaj 2 łyżki octu jabłkowego i wypij.

Pij tę herbatę raz dziennie, rano przed jedzeniem, aby doświadczyć maksymalnych korzyści z octu jabłkowego.

Zielona herbata i imbir na odchudzanie

Zielona herbata ma również własne właściwości odchudzające. Zielona herbata jest popularnym składnikiem suplementów odchudzających ze względu na dowody na to, że może przyspieszyć metabolizm.

Jak stosować zieloną herbatę i imbir na odchudzanie?

Możesz dodać mielony imbir do gorącej zielonej herbaty, aby połączyć silne działanie obu składników. Możesz również zaparzyć razem torebkę herbaty imbirowej i torebkę zielonej herbaty, dodając więcej wody, aby napar nie był zbyt przytłaczający.

Pij raz lub dwa razy dziennie, pamiętając, że zielona herbata zawiera kofeinę.

Sok z imbiru na odchudzanie

Picie soku z imbiru to kolejny sposób na skorzystanie z dobrodziejstw odchudzania imbiru.

Sok imbirowy zazwyczaj zawiera inne składniki, aby rozcieńczyć ostry, pikantny smak czystego imbiru. Te dodatkowe składniki — miód, sok z cytryny i woda — same mają właściwości nawilżające, przeciwutleniające i wzmacniające odporność.

Jak używać soku imbirowego na odchudzanie?

Możesz zrobić sok imbirowy w domu, dodając do smaku świeżo wyciśnięty sok z cytryny i agawę, miód lub inną formę naturalnego słodzika.

Zmiksuj świeży nieobrany imbir w blenderze wraz z około 1 szklanką wody, a potem odcedź całość, jeśli masz taką ochotę. Dodaj stworzony przez siebie ekstrakt z imbiru do pozostałych składników, udekoruj miętą i dodaj kostki lodu według uznania.

Pij raz lub dwa razy dziennie jako środek tłumiący apetyt.

Imbir w proszku na odchudzanie

W porównaniu ze świeżym imbirem, suszony imbir mielony (proszek imbirowy) zawiera większą ilość związków zwanych shogaolami. Związki te mogą mieć właściwości przeciwnowotworowe i przeciwzapalne [5].

Jak używać sproszkowanego imbiru na odchudzanie?

Możesz spożywać proszek imbirowy w postaci kapsułek lub wymieszać go z wodą, aby przygotować imbirowy napój w proszku. Możesz także posypać jedzenie proszkiem imbirowym.

Spożywanie łyżek proszku imbirowego w stanie surowym może powodować niestrawność, a jego smak może być przytłaczający.

Zalety imbiru o których możesz nie wiedzieć

Imbir ma wiele innych korzyści zdrowotnych oprócz wspierania utraty wagi, w tym:

  • Reguluje kortyzol (hormon stresu)
  • Dba o regularne wypróżnianie
  • Zwiększa energię
  • Zmniejsza ryzyko chorób serca
  • Poprawia pamięć i funkcje mózgu
  • Wspiera układ odpornościowy

Imbir na odchudzanie – Środki ostrożności

Imbir jest ogólnie bezpieczny dla większości ludzi do utraty wagi. Niektórzy doświadczają skutków ubocznych, takich jak zaparcia i wzdęcia.

Imbir może zwiększać przepływ żółci z pęcherzyka żółciowego, przez co lekarze ostrożnie zalecają go osobom z chorobą pęcherzyka żółciowego.

Istnieje również luka w tym, co wiemy o używaniu imbiru podczas ciąży, chociaż niektórzy pracownicy służby zdrowia zalecają imbir na nudności kobietom w ciąży. Porozmawiaj z lekarzem przed użyciem imbiru, jeśli karmisz piersią lub jesteś w ciąży lub jeśli przyjmujesz leki rozrzedzające krew (przeciwzakrzepowe).

Gdzie kupić imbirowe produkty wspomagające odchudzanie?

Imbir można kupić w większości sklepów spożywczych. Świeży imbir znajdziesz w dziale produktów i imbir mielony w przejściu, gdzie przechowywane są inne suszone zioła i przyprawy.

Sklepy ze zdrową żywnością sprzedają różne wersje imbiru, specjalnie opracowane do stosowania jako środek wspomagający odchudzanie lub inne korzyści zdrowotne imbiru. Sklepy ze zdrową żywnością sprzedają również kapsułki zawierające mielony imbir.

Możesz również kupić imbir przez internet. Należy pamiętać, że doustne suplementy imbirowe i mielony imbir nie są regulowane. Kupuj produkty imbirowe tylko ze źródeł internetowych, którym ufasz.

Podsumowanie

Imbir wykazał potencjał jako składnik, który pomoże Ci schudnąć. Kiedy bierzesz imbir wraz z innymi przeciwutleniaczami, składnikami stabilizującymi poziom cukru we krwi i przeciwzapalnymi, dajesz sobie przewagę w kierunku przesunięcia wagi w kierunku zdrowszej wagi.

Jednak sam imbir nie doprowadzi do znacznego spadku nadwagi. Zdrowa dieta i regularne ćwiczenia są nadal niezbędne do ogólnej utraty wagi.

Porozmawiaj z lekarzem o obawach dotyczących swojej wagi i pamiętaj, że nie ma magicznego składnika, który powoduje utratę wagi.

Udostępnij

Zastrzeżenie: wymienione w artykule sugestie i wskazówki służą jedynie celom informacyjnym i nie stanowią profesjonalnej porady. Pamiętaj, żeby przed podjęciem decyzji mogących mieć wpływ na Twoje zdrowie, porozmawiać z lekarzem lub profesjonalnym dietetykiem.
O autorze

Jestem licencjonowaną dietetyczną oraz trenerką personalną. Żywieniem oraz treningami interesuję się od liceum, ponieważ wtedy zaczęła się moja przygoda z siłownią. Po liceum wybrałam psychodietetyke na SWPS, którą ukończyłam z bardzo dobrymi wynikami. W międzyczasie ukończyłam wiele kursów dietetycznych. Oprócz zdobytej wiedzy bardzo dużą rolę odegrało zdobyte doświadczenie na samej sobie – dietę oraz treningi od zawsze układałam sobie sama. Już pod koniec liceum układałam treningi i diety swoim znajomym, dzięki czemu dzisiaj jeszcze lepiej czuję się w tym zawodzie. W wolnym czasie lubię trenować na siłowni, gotować, oglądać seriale, a także przejeżdżać na rolkach całą Warszawę, co potrafi być dość męczące;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.