Czy jedzenie papryczek chili wspomaga odchudzanie?

Przeprowadziliśmy dokładną weryfikację, żeby upewnić się, że poniższe treści są obiektywne, rzetelne i wiarygodne. Nasz zespół składa się z doświadczonych dietetyków. Poznaj lepiej nasz proces tworzenia i weryfikacji treści.
Czy jedzenie papryczek chili wspomaga odchudzanie?

Krąży mit, że jedzenie papryczek chili pomaga w utracie wagi, ale czy to prawda? Czy można to naukowo zweryfikować? Dowiedz się więcej o tajemniczej substancji chemicznej znajdującej się w papryczkach chili, która pomaga w odchudzaniu.

Czy kiedykolwiek doświadczyłaś uczucia gorąca, pocenia się i łez spływających po oczach, gdy jadłaś pikantne jedzenie? Czy pikantne curry sprawia, że biegasz po chusteczki i dużo wody? Za wszystko odpowiedzialny jest obecny w chili jeden składnik – kapsaicyna.

Aktywny składnik obecny w papryczkach chili zapewnia nadmiar ciepła i sprawia, że jest zbyt mocny, aby go znieść.

Ale jak umożliwia odchudzanie? Jak chili może pomóc Ci schudnąć bez konieczności robienia wielu rzeczy? Istnieje kilka interesujących teorii na temat tego, że papryczki chili są najlepszym substytutem żywności pomagającym zredukować wagę.

Jak chili pomaga schudnąć? Ile należy spożywać i czy byłby to idealny plan odchudzania dla Twojego organizmu? Dowiedz się poniżej.

Co się dzieje z Twoim ciałem, gdy jesz papryczki chili?

Według badań przeprowadzonych na żołnierzach północnoamerykańskich, podczas II wojny światowej, im cieplej, tym mniejszy apetyt [1].

Oznacza to, że im więcej ostrego jedzenia zjesz i pozostaniesz gorąca od wewnątrz, tym mniej zjesz.

Jednak nie tylko mały apetyt, ale także wzrost metabolizmu pomaga w odchudzaniu.

Jak chili pomaga w odchudzaniu?

Ciepło wydzielane przez spożywanie kapsaicyny powoduje proces termogenezy, który przekształca tłuszcz w ciepło, co prowadzi do spalania tłuszczu i utraty wagi.

Metody prowadzą do 2 ogromnych zmian w systemie organizmu, o których mowa poniżej.

1. Zmniejsza apetyt

Wiadomo, że dieta zawierająca chili zmniejsza łaknienie.

Badanie przeprowadzone w 2014 r. wykazało, że ludzie, którzy jedli pieprz w swojej diecie, zgłaszali uczucie sytości i brak apetytu [2].

Podczas testu okazało się, że kapsaicyna pomogła stłumić głód i ułatwić utratę wagi.

2. Przyspiesza metabolizm

Wiadomo, że czerwone papryczki chilli zwiększają metabolizm i przyspieszają zdolność organizmu do przekształcania spożywanej żywności i napojów w energię w szybszym tempie!

Zwiększone tempo przemiany materii pomaga organizmowi utrzymać określoną sylwetkę, ponieważ organizm nadal przetwarza niezbędne składniki odżywcze w energię i jednocześnie spala tłuszcz.

Zasadniczo nie masz się czym martwić, ponieważ będziesz dalej chudnąć i w końcu uzyskasz pożądaną wagę ciała.

Pieprz Cayenne ma w szczególności składnik zwany dihydrokapsją. Podobnie jak kapsaicyna, składnik pomaga w przyspieszeniu tempa przemiany materii.

Według badań przeprowadzonych w 2010 roku wynika, że osoby, które spożywały suplement dihydrokapsjatu, wykazały wzrost tempa metabolizmu swojego organizmu [3].

Jaka dawka chili będzie dla Ciebie najlepsza?

Spożywanie chilli z umiarem jest idealne dla organizmu. Nie spożywaj ogromnych kawałków chili, ponieważ doprowadziłoby to tylko do wrzodów żołądka.

Jak włączyć chili do swojej diety?

Ważne jest, aby połączyć z czymś chili, aby nie skończyć z problemami żołądkowymi.

Jeśli nie lubisz pikantnych potraw, możesz wybrać chili, które są lekko ostre. Chociaż możesz mieć problemy z tą przyprawą (pieprz cayenne), w końcu twoje ciało przyzwyczai się do niej.

Ponadto możesz dodać pikantne chili wraz z pieczonymi warzywami, smażonymi potrawami, sałatkami i wieloma innymi daniami curry. Właściwie na deser możesz wybrać nawet ciemną czekoladę z chilli!

Kto nie powinien spożywać chili?

Chili nie jest dla każdego. Nie każdy może utrzymać dietę z chili. Są osoby, które po prostu nie mogą spożywać pieprzu cayenne.

Należą do nich osoby, które przyjmują leki spowalniające krzepnięcie krwi lub osoby, które stosują leki na nadciśnienie i muszą je regularnie spożywać.

Ponadto kobiety w ciąży lub młode matki karmiące piersią muszą zawsze unikać takiej diety. Zdecydowanie nie jest to zalecane dla tych osób.

Udostępnij

Zastrzeżenie: wymienione w artykule sugestie i wskazówki służą jedynie celom informacyjnym i nie stanowią profesjonalnej porady. Pamiętaj, żeby przed podjęciem decyzji mogących mieć wpływ na Twoje zdrowie, porozmawiać z lekarzem lub profesjonalnym dietetykiem.
O autorze

Dietetyką interesuję się już od około 15 roku życia. Zaczęłam wtedy aktywnie żyć więc odpowiednia dieta była koniecznością. Bardzo mi się to spodobało i zmotywowało do obrania zawodowego kierunku w tym zakresie. Uzyskałam wiele certyfikatów, a całość dopełniają ukończone studia na kierunku psychodietetyki. Od lat doradzam w jaki sposób dobrze się odżywiać, żeby osiągać zamierzone efekty nie tylko własnym klientom, ale również rodzinie i znajomym. Jest to ogromna odpowiedzialność, ale dzięki zdobytej przez wiele lat wiedzy, wiem w jaki sposób to robić. Poza pracą uwielbiam aktywnie żyć - grać w tenisa, biegać, jeździć na rowerze, chodzić po górach... Jestem również szczęśliwą żoną, a także mamą malutkiej Julci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.